Dag 2 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Gijs

11 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Gijs komt in zijn wetsuit met een vette glimlach op zijn gezicht bij het dock aan. Heike biedt hem structuur met een planbord zodat hij beter weet wat er komt. Voorafgaand heeft hij al even binnen gewerkt en moest hij onder andere verschillende voorwerpen in een bak met bonen voelen, ook massageobjecten (lijkt een beetje op een kam waar Gijs zo bang voor is). Maar geen probleem, ook niet als hij ze zelf moet vastpakken. Klitteband even los en daarna doet hij zelf zijn schoenen uit. Klaar voor Kanoa.

Een 'nee' wordt niet geaccepteerd, oogcontact maken is verplicht en vandaag moet Gijs vooral kiezen. Aan de hand van kaarten met daarop een activiteit met de dolfijn. Eerst wild weggooien (dus die heb je gekozen, dan geven we die aan Kanoa ;-)), maar later steeds beheerster en bewust. Rondjes in het water, dansen, spetteren en na 1 keer voordoen zelf de ring van de neus van Kanoa halen. Het kiezen is ook communiceren en zo leert hij ook aan te geven wat hij wil. Wegkijken is daarbij geen optie. Na het afspoelen van de zwemband, Joanna aankijken en de band geven, maar haar aankijken, echt niet. Gijs kijkt alle kanten op en zegt ook gerust nog even 'nee'. Heike en Joanna hebben de tijd en wachtten net zo lang tot Gijs haar aankijkt. Gijs was een stuk rustiger vandaag, genoot zichtbaar met de dolfijn, hij pakt het goed op.

Even bijkomen van de therapie en na de lunch skypen met oma. Sinds Gijs opa & oma op de tablet van Yvonne heeft gezien pakt hij die steeds en wil hij 'hma hma hma' zien. Vanmiddag mocht het weer want oma is jarig. Enthousiast kust hij de tablet en oma's dag kan ook niet meer stuk ;-).

Nog even op pad met de auto naar het Jan Thiel gebied bij het Spaanse Water en de Caracasbaai. Het terras van De Kleine Wereld is vrij leeg, maar onze dushi's worden enthousiast ontvangen door een Big Mama. Lekker muziekje op de achtergrond (barry White?) en Gijs wil wel even dansen. Stijn blijft natuurlijk niet achter, maar daarna wordt het meer tikkertje. Wel grappig om te zien dat Gijs Stijn volgt tussen de tafels door en zelfs slim linksom draait als Stijn rechtsom gaat. Zo samen spelen zien we niet vaak. Zou dat nu al een effect van de therapie zijn of gewoon de vakantiesfeer? We stoppen verderop nog even bij Fort Beekenburg. Een ruine met wat oude kanonnen (Stijn: waar zijn die piraten nu?), kaktussen, felgekleurde vogeltjes en een paar trappen. Dat laatste is net wat teveel voor Gijs en mopperend loopt hij verder. Niet gek natuurlijk na zoveel inspanningen. Het zwembad slaat hij ook maar even over, de ipad zorgt voor de nodige ontspanning. Stijn en ik gaan nog even zwemmen en met het Amerikaanse jongetje Luke erbij worden het vooral (water)pistol & ballfights. Kan hij ook even zijn energie kwijt…

• 11 Mei 2016 - 08:22

Krista:

Wat heerlijk!!

• 11 Mei 2016 - 10:39

Mandy:

Hoi Gijs en familie,
    Wow, wat stoer, Gijs! Stiekem best een beetje jaloers, lijkt me fantastisch met die lieve dolfijnen! Veel plezier allemaal.

Groetjes, Mandy

• 11 Mei 2016 - 16:48

Angela :

Hey vakantiegangers, zo te lezen gaat het goed. Het is goed toeven op Curacao. Wat fijn! Ik ben zo benieuwd hoe de therapie verder verloopt. Het is duidelijk dat de dames zeer professioneel zijn en met Gijs het beste voor hebben. Veel plezier, Angela

• 12 Mei 2016 - 05:17

Rianne:

Heel leuk om alles mee te beleven. Ik hoop dat jullie hier veel aan hebben.
    Zo te lezen gaat dat helemaal goedkomen, fantastisch!!