Met het weekend voor de deur - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu Met het weekend voor de deur - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu

Met het weekend voor de deur

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Gijs

14 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

De eerste week therapie zit erop, maar wat heeft deze week Gijs (en ons) al goed gedaan. De Caribbean vibe doet natuurlijk ook veel, maar de dolfijntherapie maakt ons wel erg blij. We zijn er nog niet, hoor, maar het zijn de kleine dingen waaraan we wel merken dat Gijs meer openstaat en alerter is.

Vandaag was weer zo'n super goede dag. Heike had materialen verstopt onder een Fatboy, Gijs moest even worden aangespoord te zoeken (even kussen optillen, oh...liggen ze daar!), maar ging toen aan de slag. Ook de borstel lag er onder, hmm... "Pak hem maar Gijs en leg hem naast het kussen neer." Als duidelijk wordt dat hij er niks mee hoeft, behalve te pakken, is het goed. Terwijl een kam of borstel toch wel echt zijn grootste angst is.

Op het dock ook goed gewerkt, Gijs koos weer voor de trillende massagestick, vindt het dan fijn bij zijn gezicht, maar op zijn benen is minder prettig. Al snel gaf hij aan "klaa" te zijn. De bedoeling is ook dat hij leert iets af te ronden, ook als het toch niet zo leuk is. En dat is vandaag goed gelukt!

Weer heerlijk in het water met Kanoa, Gijs lag zelfs heerlijk chill op de rug van de dolfijn. Het kiezen tussen twee foto's ging razendsnel, hij heeft het door, kiest een leuke activiteit en geeft die kaart aan Kanoa. Van balspel tot dansen en supersnel door het water zwemmen.

Stijn heeft zich ook weer prima vermaakt, flink productie gedraaid en gekleurd, kleurplaten met propjes beplakt en ook een mooi houten zeepaardje met verf en glitters gemaakt. Blij met ons knutselkind.

Begin van de middag naar Jan Thiel gereden en bij Zanzibar wat gedronken en gegeten. Gijs heeft een zonnebril te leen van Heike, om eens te proberen. Gijs wil namelijk niks op z'n hoofd, gooit brillen en petjes meteen af en weg. Maarrr...deze bril is toch anders, want...die heeft hij van z'n juf gekregen. Alle vier onze zonnebril op tafel gelegd en jawel, Gijs deed em even op. YES!

Nog even snel naar de AH, duik in het zwembad en toen op naar Hemingway voor een cocktail. We kregen ook de menukaart en Stijn had al wel bedacht wat hij wilde eten. Euh...oké, is ook wel gezellig. Z'n vriendinnetje en gezin kwamen ook én er was live muziek, heerlijke reggae muziek! De mannen hebben alle drie gedanst, Stijn viel om van vermoeidheid en haakte af, maar Gijs...die had het ritme wel te pakken en stond vooraan bij het podium te springen en zwaaien met zijn armen. Oh...wat zullen ze lekker slapen en oh...wat hopen we dat wij mogen uitslapen...

Een mooie afsluiting van week 1: hard werken, ontspannen en genieten van de Curaçaose sferen.

Fijn weekend!

• 14 Mei 2016 - 11:24

Elvira:

Elke dag kijk ik weer uit naar jullie verhalen. Heerlijk om te lezen, hoe goed jullie het hebben en hoe goed Gijs werkt met Kanoa (en de therapeuten). Geniet van het weekend!

• 17 Mei 2016 - 08:01

Veronica :

Geweldig om te lezen wat de Dolfijn therapie voor Gijs doet en jullie van de Curaçao vibes genieten