De Ruige Kant - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu De Ruige Kant - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu

De Ruige Kant

Blijf op de hoogte en volg Gijs

29 April 2018 | Curaçao, Curaçao

Na de Whatsapp beelden van gisteravond van vriend Leo (50!) en zijn foute feest met oa Big Daddy, Aussies en Anton aus Tirol, waar we helaas niet bij konden zijn, wordt het vandaag voor ons ook tijd om de ruige kant te ontdekken…

De ruige kant van het eiland in dit geval. De zachte kant met zandstranden ligt aan de zuidwestkant van het eiland, soms gepimpte privestranden maar ook volop verlaten lagunes met veel gekleurde vissen. De noordoostkant is kaal en rotsachtig. De badhanddoek kan thuis blijven, we gaan vandaag naar een voor ons nog onbekende plek Shete Boka (7 inhammen).

Niet supertoeristisch wel erg de moeite waard. De zee beukt hier op de kalksteenrotsen met spectaculaire effecten. De zee eet het land, de rotsen zijn poreus en onderweg komen we koraalfossielen en salamanders tegen. Gijs vindt het aangelegde pad al eng om te lopen en met veel moeite krijgen we hem in de buurt van de zee. Met steentjes spelen vindt hij het leukste. Wij bekijken Boka Tabla met de grot die door het water is uitgesleten. Even de auto in over een zandweggetje naar de natuurlijke brug. Bij het trapje omlaag slaat de stress toe bij Gijs, hij gaat zitten en is klaar. We lopen maar even 1 voor 1 verder om de rotsbrug toch van dichtbij te bekijken. Na een break rijden we een weggetje de andere kant op voor Boka Pistol. Een soort trechter met aan het eind een put waar de golven met flink kabaal uiteenspatten. Water en herrie, Gijs is weer in zijn element en wij genieten mee.

Via het bergachtige deel rondom het St Christoffelpark rijden we naar de Westpunt. Bij restaurant Jaanchies ook flink kabaal, maar nu van de vele gele vogeltjes. Gijs begint spontaan te neurien als we naar binnen lopen. Een menukaart is er niet, de eigenaar komt persoonlijk even aan tafel zitten en vertelt wat ze kunnen maken, varierend van een jong kippetje, garnalen, leguaan tot geit. Leuke sfeer, maar je moet wel veel geduld hebben. Het dessert doen we thuis wel ;-)

Na een tour over het halve eiland nog even opfrissen in het zwembad en vroeg naar bed. Nog wel even voorlezen uit de waanzinnige boomhut van 39 verdiepingen, maar op tijd slapen. Morgen vroeg op, de eerste sessie voor Gijs begint om 8u, maar we moeten er al een half uur eerder zijn voor de intake. Wij gaan zo nog even nadenken over de doelen voor Gijs. Het zou fijn als hij wat minder snel in de angst modus schiet, dit op zulke momenten ook meer kan communiceren. En dat hij baldadig gedrag (gillen, gooien) leert controleren en de momenten van angst of onrust anders kan uiten. Nee zeggen kan hij tenslotte al! Maar ja, ook hier zal het met stapjes gaan. We zijn erg benieuwd….

• 30 April 2018 - 12:09

Linda:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Spannend weer die eerste dag. Ben benieuwd. Succes voor Gijs!

• 30 April 2018 - 19:17

Marco :

leuk om de foto's te zien en het "dagboek" te lezen, veel succes en plezier de komende dagen