En dan is ook de tweede week voorbij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu En dan is ook de tweede week voorbij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu

En dan is ook de tweede week voorbij

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Gijs

21 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Vanmorgen de laatste therapiesessie voor Gijs. Achter de schermen ging het heel goed, Heike had stiekem twee afwaskwasten verstopt, Gijs schrok wel eventjes, maar...no big deal, hij legde ze allebei naast de bak. Zo gemakkelijk als hij dit oploste, heel knap vond Heike dat.
Even een kleine strubbeling bij het omkleden, maar heel vlug draaide Gijs bij en had vliegensvlug zijn kleren uit en ook netjes aangereikt. Eenmaal in het water was hij erg druk, vermoedelijk was hij er wel klaar mee, 10 intensieve dagen, zwaar hoor! Op het dock, stevig afdrogen en kiezen tussen lotto of de borstel. Het werd het lottospel. Onder luid protest(?) maakte hij de lotto, de kaartjes legde hij goed neer, maar wat een kabaal! Te veel prikkels, dus weer even achter het muurtje verder met het lottospel. De kaarten werden vlot gematcht, Gijs mocht snel het water weer in. Het zwemmen met Kanoa werd eerder gestopt, Gijs was er klaar mee, gilde in het water, het was goed zo.

Zo hadden we wat langer de tijd, om met Heike en Joanna de therapie te bespreken en het cadeau te bewonderen: een mooie foto van Gijs met Heike en Kanoa. En een USB stick met video en foto's, als we thuis zijn maar meteen kijken!!

Stijn heeft met juf Gabrielle en vriendinnetje Yente geknutseld, we hebben een flinke stapel tekeningen, schilderij en houten zeepaard met glitters mee terug in de tas. Hij heeft genoten van de aandacht en alle leuke dingen die ze met hen heeft gedaan.

Daarna snel naar huis, z'n zwemspullen mee en snorkelen bij Hemingway, mét Yente natuurlijk. Samen geluncht en 's middags gezellig samen bij ons. Na twee weken tegenover het Sea Aquarium te hebben gewoond toch ook maar eens de zeeleeuwen show bekeken en ach, waarom ook niet, de dolfijnenshow. Of we nog met een dolfijn op de foto wilden, euh...haha.

Afsluiter van de dag, waar anders, bij Hemingway. Met z'n achten genoten van de Curacaose sfeer, heerlijk gegeten en de kinderen nog even gedanst op de muziek van de vaste reggaeband.

Morgenochtend genoeg tijd, half 1 worden we opgehaald. Nog even genieten van een gezellig ontbijt, buiten op de veranda.

Tot snel!

• 21 Mei 2016 - 20:57

Krista:

He, wat is dat voorbij gevlogen! Goede reis naar huis morgen! :)