Het eerste boek is uit - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu Het eerste boek is uit - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu

Het eerste boek is uit

Blijf op de hoogte en volg Gijs

04 Mei 2018 | Curaçao, Curaçao

Vrijdag, de laatste dag van een succesvolle week. Wat heeft Gijs al een sprongen gemaakt, het lukt hem zoveel beter zich te reguleren op moment van uitbarsting.

Omdat het al zo goed gaat, heeft Ricarda gevraagd of er nog een extra doel is waaraan gewerkt kan worden. Gijs communiceert voornamelijk non-verbaal, maar als het echt moet kan hij wel praten. Dus dat wordt het subdoel, antwoorden en vragen in gesproken taal. “Gijs, wil jij in de schommel?” Dat wil hij wel en daar komt de “ja!” Mooi, dan tellen tot drie...lukt hem ook wel. Bij drie draait de schommel rond en rond en rond...YEAH!

Ja zeggen vindt Gijs lastiger dan nee, tellen tot drie kan hij wel goed. Zo samen in de therapie waar toch veel van hem wordt gevraagd, is het knap dat hij van zich laat horen. Aan hem de keuze.

Even later komt hij naar buiten, we lopen samen met een juf van de Koetsveldschool naar het dock. Leuk om onze ervaring met haar te kunnen delen. Zij ziet een werkstage wel zitten; heb t hier nagevraagd en dat zou zeker kunnen (Léone ;-))

Na de therapiesessie volgt een gesprek met een psychotherapeute, om een compleet beeld te krijgen wie Gijs is en hoe wij op hem reageren. Een gesprek dat je aan het denken zet...’The Good Enough Parent’.

Daarna is er koffie!

In de middag naar de boekenwinkel, want inderdaad...mijn boek is al een paar dagen uit. Dat is pas echt vakantie, een boek kunnen lezen. Ook nog eens een heel mooi boek van Jan Siebelink, de Buurjongen. Nu het Zondagskind van Judith Visser voor de tweede week, zin in.

Einde van de middag bij Limoncello gegeten, viel mij wat tegen (als je chicken breast bestelt, verwacht ik toch geen fabrieks kipburger...hmm). De jongens genoten des te meer van hun Pizza Puiccola, in stukken gesneden door de bakker, bestek was overbodig. En als dessert een mooie rode zonsondergang erbij met in de verte de glimmende auto’s op de boogbrug bij Willemstad.

De dag afgesloten met live muziek, Gijs lag aanvankelijk nog te slapen op de bank, maar had uiteindelijk toch nog voldoende energie om de sterren van de hemel te dansen. Ging ie hoor, voetjes van de vloer op “the best reggae songs ever made”.

• 05 Mei 2018 - 17:26

Yvon:

Wat fijn dat er een aantal succesjes zijn! Jullie doen het zo goed.
    Groet Yvon

• 06 Mei 2018 - 21:56