Gijs moet blijven! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu Gijs moet blijven! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu

Gijs moet blijven!

Blijf op de hoogte en volg Gijs

10 Mei 2018 | Curaçao, Curaçao

Ze zijn hier toch zo enthousiast over de vorderingen van Gijs, het gaat zo lekker, ze zouden graag nog wel even met hem door willen. Nog een weekje erachteraan plakken. Tja...

Gister en vandaag gewerkt met tekst- en fotokaarten. Woensdag hebben ze hem paren voorgelegd; bijvoorbeeld bij een bloem hoort een gieter. Telkens de keuze uit twee antwoordplaatjes. Van de 7 had hij er 6 goed.

Vandaag leespraat, te beginnen met een foto- en tekstkaart van een vis en een locomotief (“tief”). Twee woorden die in lengte veel verschillen. De moeilijkheid werd opgeschroefd naar twee woorden van gelijke lengte. Gijs had ze allemaal goed, 100% score zo zei Ricarda!!

Ze wil zo graag met hem verder, die betrokkenheid is echt heel fijn. Gijs heeft heel wat in zijn mars, belangrijk is het afwisselen van een werkje met een rustmoment. Gijs zat in een zitzakschommel en kreeg dan de plaatjes aangeboden. Beloning was even draaien met de druppel na 1-2-3. Om de aandachtsspanne te vergroten, werd hij niet na elk goed aangewezen plaatje beloond, maar bijvoorbeeld na twee juiste antwoorden. Gijs accepteerde dat prima, hij had echt plezier in het werkmoment.

En ook in het water ging het goed, hij was heerlijk aan t zingen. Door de harde wind horen wij dat niet, wij horen enkel de wind langs onze oren suizen.

Vandaag ook weer dockdag, we mochten weer van dichterbij aanschouwen hoe rustig Gijs in het water ligt, heerlijk over Chabelita aait, geniet van het zingen en springen van de dolfijn.

Het eerste half uur van de therapietijd werden wij en de ouders van Cas uitgenodigd door de juf van Stijn. Na wat een eenvoudige spelletjes (met je voorletter op alfabetische volgorde gaan staan, op verjaardag en lengte) hebben we met z’n drieën een eiland getekend. Ons eiland in de vorm van een S was geïnspireerd door de Waanzinnige boomhut met 39 verdiepingen. Naast een palmboom, zwembad, krabbetje en leguaan dus ook een waanzinnige boomhut op ons eiland. In de afgelopen weken heeft Stijn ook gewerkt aan zijn boekje “Ik ben op jou...zo trots als een pauw!” Aan ons was gevraagd een briefje te schrijven aan Stijn; wat kan hij zo goed. Nou...te veel om op te noemen, hij las de brief stilletjes in zichzelf. Het is de vraag of hij de brief echt goed heeft begrepen.

Daarna relaxen in het appartement, later in de middag stond een workshop Mindfulness gepland. Na de lunch zijn we naar het Sea Aquarium gegaan. We komen daar iedere dag langs als we naar het CDTC lopen. We mogen daar ook gratis naar binnen. Het centrum bleek nog groter dan we dachten, zelfs met een kleine bioscoopzaal. De film was al begonnen, even wachten op de volgende (die uiteindelijk niet is gedraaid). Aan een muur hing een koptelefoon, als je die opzet hoor je de dolfijnen communiceren. Eens zien wat Gijs ervan vindt. Nou, echt geweldig vond hij dat. Ricarda noemde het al als tip bij te veel prikkels, dit komt op zijn cadeaulijst.

Na de zeeleeuwen zijn we een cocktail gaan drinken bij Hemingway. Veel te lekkere tortilla chips erbij, dus waarom niet gewoon nog een schaal bestellen haha. Gijs een paar patatjes met ketchup...thuis letten we wel weer op de balans. IJsthee erbij...Gijs ging voor een refill en deed dat wel even zelf. Topper die Gijs, echt zonder te knoeien kiepte hij het drinken uit het blikje in zijn glas.

Gertjan heeft nog een snelle Indiase rijsttafel klaargemaakt, waarna Stijn samen met buurjongen Bram een balletje heeft getrapt. Die heeft hij gemist, zijn vrienden.

• 11 Mei 2018 - 20:38

Tessa:

Zo leuk om mee te lezen! Het is inmiddels zo erg dat ik elke dag bewust even inlog om het nieuw verhaaltje te lezen. Gijs ziet er super ontspannen uit zo mooi om te zien! Genieten nog even
    Grtjs Tessa

• 14 Mei 2018 - 13:40

Juliette:

Zoals ik al zei heb ik helaas geen tijd om alles te lezen maar lees ik af en toe een stukje van een verslag. Meestal wordt het dan toch het hele verslag dat ik dan toevallig aanklik, want wat schrijf je leuk! En wat hebben jullie een bijzondere tijd. Lekker nagenieten straks!