Zwemmen met Kanoa - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu Zwemmen met Kanoa - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu

Zwemmen met Kanoa

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Gijs

09 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

NB We dachten dat je direct toegang tot de website zou hebben, als je op de mailinglist staat, maar helaas was dat niet zo. We hebben het wachtwoord er daarom afgehaald.

Dag 1. De dolfijnondersteunde therapie is van start gegaan. Half acht moesten we ons melden, Heike de therapeute van Gijs wilde alles over hem weten; wat vindt Gijs leuk, wat gaat er goed en wat zijn de doelen voor de komende twee weken. Gijs is snel angstig, een voor hem onbekende omgeving zorgt soms voor veel spanning. Hij begrijpt veel, maar kan het zelf moeilijk duidelijk maken, omdat hij nog nauwelijks spreekt. Als ze je dan niet begrijpen, tja dat is dan heel frustrerend, om vaak boos van te worden en dan maar beter "nee nie" te roepen.

Na het gesprek liep Gijs mee met Heike. Niet meteen, eerst nog een "nee nie" in de strijd, maar in dit geval weinig keus, Kanoa de dolfijn wachtte op hem. In swimsuit verscheen onze blondie op het dock, waar drie dames én één heer op hem wachtten. Gijs liep heel rustig het dock op en bekeek de dolfijn eens goed. Even een pets in het water en de dolfijn aantikken. Gelukt!

Eenmaal in het water vond Gijs de dolfijn toch wat eng, zo groot ook! We hoorden hem flink te keer gaan, maar daar trekt het team zich weinig van aan. Kom op Gijs, je kan het en ik ben bij je. Heike houdt Gijs goed vast en begeleidt hem op een prettige manier.
Even uit het water, stevig afdrogen vindt Gijs wel lekker, maar die afwasborstel (om Gijs te borstelen, verwerken van prikkels)...snel weg dan ding. Na wat werkjes mocht Gijs nog een keer het water in, en wat een verschil! Gijs genoot van het water en de dolfijn, wat een rust straalde hij uit.

Een kwartier voor het einde spreken we de therapeute nog even, onze beschrijving klopte precies, ze herkende Gijs er in ieder geval goed in. Ze zal zich vooral richten op de prikkelverwerking; de angst die Gijs al snel laat zien bij een nieuwe situatie zien te verlagen. Naast deze observatie ook complimenten, ze vindt Gijs best een zelfstandig jongetje. Het uitkleden gaat hem goed af. Dat klopt ook wel, zodra hij weet, ik ga douchen, in bad of zwemmen...

En Stijn, die is vermaakt door Gabrielle van de kids club. Jammer dat er in de ochtend geen ander broertjes of zusjes zijn, maar echt erg vond hij dat niet. Alle aandacht voor hem, hij heeft een hele mooie tekening gemaakt, van een schildpad.

Op naar de tweede dag!

• 10 Mei 2016 - 09:16

Elvira:

Oh Gijs, wat een avontuur! En wat stoer van je, dat je gelijk al met Kanoa hebt gezwommen! Geniet er maar goed van. Groetjes, Elvira

• 10 Mei 2016 - 09:25

Samanta:

Wat geweldig! Fijne tijd daar! groetjes Samanta

• 10 Mei 2016 - 10:50

Krista:

Nou ben ik dan toch ook benieuwd naar de tekening van Stijn :)

Fijn dat Gijs het zwemmen zo goed oppakt, heel dapper ook van hem! :)

• 10 Mei 2016 - 11:03

Martine:

He familie,
    Leuk jullie ervaringen te lezen! Wat stoer Gijs en wat fijn al die aandacht, Stijn! Geniet er van!
    groetjes,
    Martine!

• 10 Mei 2016 - 16:11

Veronica:

Geweldig om Gijs zo te zien; bijzonder hoe snel de interactie met Kanoa tot stand is gekomen.
    Geniet van je stoere mannen en het prachtige Curaçao.
    Ayo Dushi

• 10 Mei 2016 - 17:51

Yvon :

Zooooo super en bijzonder om te lezen en te zien! Geniet ervan en van elkaar

• 10 Mei 2016 - 20:30

Annette:

Wat leuk om te lezen!
    Veel succes komende week en genieten hè!!
    Liefs,
    Annette

• 11 Mei 2016 - 08:06

Anneroos:

Wat leuk om dit allemaal te lezen en om foto's te zien! Goed om te lezen hoe Gijs het oppakt en hoe jullie het hebben op Curaçao.

Geniet ervan!

Groetjes,
    Anneroos

• 11 Mei 2016 - 11:48

Harmke:

Wat ontzettend leuk om jullie op deze manier te volgen en vooral t.a.v. Gijs!
    Heel veel plezier en geniet van elkaar.

• 17 Mei 2016 - 10:33

Angelien:

Geweldig!! Mooi om te lezen en te zien. Geniet van dit bijzondere avontuur met z'n vieren!
    gr Angelien