Theater: in de hoofdrol de Afrikaanse struisvogel - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu Theater: in de hoofdrol de Afrikaanse struisvogel - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gijs vb - WaarBenJij.nu

Theater: in de hoofdrol de Afrikaanse struisvogel

Blijf op de hoogte en volg Gijs

06 Mei 2018 | Curaçao, Curaçao

Ieder jaar weer het moment, de vrienden van theater de Veste kunnen kaarten bestellen. Gelukkig dit jaar in de middag, klokslag 8:00 uur ging de ticketoffice hier op Ocean Resort open. Alle schermen open en dan toch weer in die verdomde wachtrij terechtkomen. Ons geduld is beloond, de 87 kaarten zijn besteld.

Zo, kunnen we weer verder met onze vakantie haha. Na de inspanning een vervroegde lunch, om daarna naar de Östrich farm te rijden. Met de Maps.me in de hand reden we (bíjna) in een keer goed. Gelukkig zijn we op vakantie en is al het extra uitzicht puur genieten.

Mooi op tijd voor de safari van 12:00 uur; met de open touring car a la truck, bus zouden we voor de tweede keer een rondje over de farm maken. De chauffeur, uitgedost in tja...Afrikaans kostuum vertelde de groep over de struisvogel, de kop op het zand leggen en niet erin, de nep eieren, de echte eieren die door stagiares(?) worden verwijderd waardoor het mannetje dacht dat hij z’n werk niet goed heeft gedaan en zijn taak serieus nam, iedere 2 weken. Zo proberen ze aan de 80 eieren te komen, oa voor een lekker proteïnen arm omeletje.

Daarna vervolgt hij zijn verhaal, kan hij iedereen toch afraden op een struisvogel te klimmen voor een stuurloos ritje met 80km per uur (behalve Gerard J, die dacht er wel de kracht voor te hebben). De mevrouw die vroeg of er nog vrijwilligers waren, haakte zelf toch ook maar af.

Oké, leuk...kinderen op de foto met een voederbak. Hmm...opeens voelt iedereen zich blijkbaar kind. Er wordt namelijk een foto van je gemaakt door een Afrikaanse fotograaf, kun je later op een groot scherm zien hoe leuk je erop staat. We maken zelf wel een paar foto’s, tot grote teleurstelling van Stijn.

Dan de krokodillen, van de drie zijn er nog twee over. En die twee worden gescheiden door een hek, anders jagen ze elkaar de dood in. Tja..., kan ze geen ongelijk geven; weinig diervriendelijks aan, hun poel met de afmetingen van een tuinzwembadje.

Nog even op een glanzend, echt ei staan en dan via een andere route naar de supermarkt. De supermarkt blijkt gesloten, we rijden door naar het appartement en nemen een duik in het zwembad. Gijs en ik gaan eerst nog even naar het privé strandje, boek lezen en zand verplaatsen.

Heerlijk ontspannen, we zijn weer opgeladen voor week 2.